لیست مراکز کاردرمانی دولتی در کرج:برنامه غذایی مناسب برای ماه هفتم بارداری

لیست مراکز کاردرمانی دولتی در کرج:برنامه غذایی مناسب برای ماه هفتم بارداری

در ماه هفتم بارداری بدن شما و کودکتان تغییرات زیادی کرده است و وزن شما افزایش یافته و شما باید برای کنترل وزن خود و سلامت کودک یکسری رژیم غذایی را رعایت کنید.

برنامه غذایی و رژیم غذایی در ماه هفتم بارداری (25 تا 28 هفته)

شما در ماه هفتم بارداری خود قرار دارید و به آرامی به روزهای آخر نزدیک می شوید کودک و بدن شما تغییرات زیادی کرده اند در این ماه، باید از خوردن یکسری مواد غذایی اجتناب کنید و مواد. غذایی دیگری را نیز ،به رژیم خود بیافزایید. در این ماه ،بزرگ شدن و چاق شدن شما به چشم میاد و شما وسوسه می شوید که روی یک رژیم غذایی خاص تمرکز کنید ، تا میزان افزایش وزن خود را خنثی کنید به جای چنین رژیم غذایی، سعی کنید رژیم غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنید که، در این مرحله نیازهای شما را برطرف کند و علاوه بر آن ،وزنتان را نیز کنترل کنید در این ماه، شکم شما بزرگتر از همیشه به نظر می رسد ،به این دلیل که کودکتان برای شروع زندگی و بیرون آمدن ، آماده می شود کارشناسان بهداشت توصیه می کنند.ماه هفتم بارداری

ماه هفتم بارداری

حداقل 450 کالری اضافی نسبت به قبل دریافت کنید، تا مطمین شوید که کودکتان از تغذیه مورد نیاز در این مرحله بهره مند می شود بنابراین، سوال بزرگ این است که باید چه چیزی بخورید، تا این تعادل بین تغذیه و کنترل وزن را به خطر بیندازید گزینه های زیادی وجود دارد این بخش از نمناک را با دقت بخوانید تا متوجه شوید.

 رژیم غذایی ماه هفتم بارداری

رعایت رژیم غذایی در ماه هفتم بارداری

چه غذاهایی در رژیم ماه هفتم بارداری قرار دارند؟ چی بخوریم؟

رژیم سه ماهه سوم سالم در دوران بارداری عناصر زیادی دارد برنامه غذایی شما نباید کم باشد، بلکه باید تمام مواد مغذی را شامل شود. عامل اصلی این است که، متعادل بخورید.از وسوسه شدن برای پرخوری اجتناب کنید ،به خصوص به دلیل اینکه شما در طول این مدت احساس اضطراب شدید می کنید.

در مورد اینکه چه غذاهایی در ماه هفتم بارداری بیشتر بخورید یاد بگیرید

رژیم غذایی غنی از آهن و پروتئین

برای جلوگیری از کم خونی، خونریزی در حین زایمان و حتی زایمان زود هنگام ،ضروری است ، شما هر روز حدود 27 میلی گرم آهن نیاز خواهید داشت. سبزیجات تیره،مانند ؛اسفناج، برگ نیشکر میوه های خشک شده، مانند؛ کشمش و زردآلو، کدو تنبل و دانه کنجد، لوبیا سویا، گوشت قرمز و مرغ همه این مواد غذایی ،غنی از آهن هستند که می توانید در رژیم غذایی خود قرار دهید.

پروتئین، برای رشد سالم کودک نیز مهم است اسیدهای آمینه موجود در غذاهای غنی از پروتئین ،مثل؛ تخم مرغ، گوشت، عدس، نخود، نخود فرنگی و محصولات لبنی 75 تا 100 گرم پروتئین در روز برای شما فراهم می کند.

 ماه هفتم بارداری و تغذیه

مصرف مواد غذایی غنی از آهن و پروتئین برای جلوگیری از کم خونی

رژیم غذایی غنی از کلسیم

مصرف کلسیم در دوران بارداری ،در سه ماهه سوم بسیار مهم است کلسیم، در رژیم غذایی در رشد سالم سیستم اسکلتی کودک شما و ساختار قوی استخوان ها کمک می کند. شما باید 1000 گرم کلسیم روزانه دریافت کنید ؛ تمام محصولات لبنی ،مانند ؛شیر، پنیر، ماست ،غنی از کلسیم هستند.

رژیم غذایی غنی از منیزیم

برای جذب کلسیم مصرفی، شما به یک مقدار مناسب از منیزیم برای بدن خود نیاز دارید،تا آن را جذب کند. منیزیم ،گرفتگی پا را کاهش می دهد، ماهیچه ها را آرام می کند و مانع از زایمان زودرس می شود ، برای هر 1000 گرم کلسیم، شما نیاز به مصرف 400 میلی گرم منیزیم دارید. دانه های سیاه، سبوس جو، جو، بادام زمینی، بادام و دانه کدو تنبل ،منبع غنی منیزیم هستند.

رژیم غذایی غنی از منیزیم

 مصرف بادام زمینی سرشار از منیزیم مفید در بارداری

رژیم غذایی غنی از DHA

اسید چرب، DHAلازم است ،اگر شما یک کودک با مغز و عضلانی می خواهید مصرف روزانه 200 میلی گرم برای رشد مغز کودک توصیه می شود روغن ماهی، ماهی های چرب، مانند؛ ماهی تن، گردو و دانه های کتان ،همه از DHA تشکیل می شود.

اسید فولیک

اسید فولیک، خطر ابتلا به نقص لوله عصبی را کاهش می دهد و به توسعه یک سیستم عصبی سالم کمک می کند خوردن حداقل 600 میلی گرم و 800 میلی گرم غذای غنی از اسید فولیک در روز لازم است مکمل رژیم غذایی با استفاده از سبزیجات برگ تیره، پرتقال، بلغور جو دوسر، نان دانه و غلات غنی شده با دوز بالا توصیه می شود.

اسید فولیک

استفاده از سبزیجات دارای اسید فولیک در ماه هفتم بارداری

رژیم غذایی غنی از فیبر

یک رژیم غنی از فیبر ،برای پاک کردن صفرا و جلوگیری از یبوست کمک می کند آب در دستگاه گوارش شما توسط فیبر مصرفی شما جذب می شود، بنابراین مطمئن شوید که مقدار زیادی آب مصرف کنید. یبوست در سه ماهه سوم شایع است و میوه های تازه و سبزیجات، حبوبات و دانه های کامل به رژیم غذایی شما اضافه می شود.

ویتامین C

افزایش مصرف ویتامین C،به افزایش آهن کمک می کند. مرکبات مانند لیمو، پرتقال و خربزه، فلفل سبز و کلم بروکلی منابع غنی از ویتامین C هستند.

مصرف ویتامین C

مصرف مرکبات و ویتامین C برای افزایش آهن در ماه هفتم بارداری

آنچه نباید بخورید ، اجتناب از برخی غذاها در ماه هفتم بارداری

توجه داشته باشید که مهم است بدانید ،در این مرحله چه غذاهایی باید بخورید سوزش سر دل، تورم پا و دست، خستگی و یبوست، بعضی علائم رایج در این مرحله است برخی از غذاها قطعا این مسائل را تشدید می کنند و بهتر است آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

غذاهای با چربی بالا و تند

غذاهایی با چربی بالا و ادویه جات، به خصوص غذای سرخ شده، ناراحتی های سوزش سر دل را افزایش می دهد هضم سختی دارند و ممکن است خواب شما را به تاخیر بیاندازد.

اجتناب از غذاهای سرخ شده در شب

محدود کردن مصرف سدیم

در این مرحله از بارداری، بررسی میزان مصرف سدیم شما مهم است مصرف زیاد سدیم ،موجب تورم و نفخ می شود. از چیپس، ترشی، سس ها، مواد غذایی کنسرو شده و سس گوجه فرنگی اجتناب کنید.

نوشیدن مقدار زیادی مایعات و آب برای تنظیم میزان سدیم در بدن شما لازم است پس از نوشیدنی های کافئین دار و نوشیدنی های جوشیده بپرهیزید:سعی کنید از نوشیدن قهوه و چای جلوگیری کنید ، فقط به یک فنجان در روز محدود شوید، زیرا ممکن است به یبوست منجر شود.نوشیدنی های جوشنده از شکر و شیرینی های مصنوعی تشکیل می شود و به طور کامل صفر تغذیه دارد.

مصرف سدیم

تورم و نفخ با مصرف زیاد سدیم در ماه هفتم بارداری

الکل

الکل قطعا در هیچ یک از مراحل بارداری توصیه نمی شود در این مرحله ضروری است که شما حتی به مصرف آن فکر نکنید، زیرا این امر می تواند مانع روند زایمان شما شود.

غذای ناسالم

شما ممکن است برای مرغ سرخ از KFC یا همبرگر وسوسه انگیز بزرگ در مکدونالد اشتیاق داشته باشید، اما اگر شما از آنها دور بمانید به شما کمک می کند زیاده روی در انتخاب تنقلات خانگی مثل ساندویچ، اوپما، دوکلا و غیره.

نکات رژیم غذایی برای ماه هفتم بارداری

رژیم غذایی صبحانه

میوه های تازه را برای صبحانه خود اضافه کنید ، حاوی مقداری از غلات غنی شده برای مصرف آهن است شما حتی می توانید حبوبات و لوبیای پخته شده برای دریافت پروتئین داشته باشید. تخم مرغ، میوه های خشک و شیر روزانه استفاده شود ؛ خوردن یک صبحانه سنگین یعنی اینکه، بدن شما تمام روز باید آن را هضم کند.

خوردن صبحانه

استفاده از میوه ها در رژیم غذایی صبحانه

رژیم بعد از ظهر

ناهار باید شامل؛ نسبت متعادل سبزیجات پخته شده، سالاد، نان، سبزی و برنج باشد. خوردن غذاهای نشاسته ای بیشتر به جای غذاهای قندی برای افزایش کالری ناسالم ، پروتئین را نیز به ناهار خود اضافه کنید

رژیم غذایی شام

شام بخورید، زیرا از سوزش سر دل و یبوست جلوگیری می کند ، یک غذای سالم و میوه تازه بخورید، تا بتوانید خواب خوبی داشته باشید.یک رژیم غذایی سالم و مغذی نه تنها برای شما، بلکه برای کودک شما نیز مفید است. از آنجایی که شما بزرگتر میشوید، ایده خوبی است که تمریناتی را برای جبران کالری که مصرف میکنید ،داشته باشید و وزن خود را کنترل کنید ، یوگا والدین، شنا، پیاده رویگزینه های خوبی برای نگهداشتن وزن است و شما را قوی و خوش فرم برای زایمان طبیعی نگه می دارد.منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت

Related posts